Skip to main content

מבוא

אין היום עסק שאינו זקוק לאתר אינטרנט. גם עסקים שעיקר פעילותם היא אופליין זקוקים לאתר על מנת שהוא ישמש אותם כנציגות אונליין בשביל פרסום במנועי החיפוש ורשתות חברתיות, וגם בעת שהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים מידע כלשהו באינטרנט. לכן, מוקדם או מאוחר, כל עסק (וגם אתה ואת) מתמודד עם השאלה – כיצד בוחרים חברה לבניית אתרים?

הצגה של תוצאות חיפוש גוגל חברת בניית אתרים

מהי חברת בניית אתרים בכלל?

המושג די מסביר את עצמו, אבל כן – זוהי חברה שמעסיקה ישירות או במיקור חוץ מומחים, אשר יודעים לעצב, לפתח ולתחזק אתרים. בדרך כלל חברות כאלו מתמחות בכמה טכנולוגית ופלטפורמות שונות, אך לא מתפזרות יותר מדי. למשל, החברה שלנו מתמחה בניית אתרים באמצעות טכנולוגיות הבאות:

  1. וורדפרס (האתר הרשמי)
  2. פריימוורק Laravel
  3. ג'אווה סקריפט לפרונט אנד (כולל פריימוורק Vue JS) ולבאקאנד NodeJS
  4. אנחנו גם מפתחים מערכות מאפס באמצעות שפת תכנות PHP.

בקרוב אנחנו מתכוונים להציע ללקוחותינו פיתוח אתרים בסביבות No-Code כגון Webflow ו-Bubble

רגע. האם צריך חברה לבניית אתרים?

שאלה מצוינת! בתקופה של שגשוג פלטפורמות שמאפשרות להקים אתר ללא כל ידע מוקדם, רבים יכולים לבנות אתר בעצמם, ללא כל מעורבות של אנשי מקצוע. יהיה מוזר להתכחש לכך שהאפשרות הזאת קיימת, ועוד איך. הנה רק כמה דוגמאות למערכות המאפשרות לפתוח אתר ללא כל ידע בתכנות:

  1. וויקס (WIX) – פלטפורמה המאפשרת בניית אתר באמצעות בלוקים drag and drop (גרירה ושחרור).
  2. שופיפיי (Shopify) – מערכת אי-קומרס מהגדולות בעולם, אהבת הדרופשיפרים. מאפשרת בניה יחסית קלה ומהירה של אתרים, ישנו אקוסיסטם של הרחבות שמאפשרות להרחיב את הפונקציונליות הבסיסית של האתר ולהתאים אותו לצרכים שלכם.
  3. וובפלואו (Webflow) – מערכת מתקדמת ולמתקדמים, אך גם אינה דורשת ידע בפיתוח.
  4. וורדפרס (WordPress) – מערכת מהנפוצות בעולם, קרוב ל-40 אחוזים של אתרים בעולם משתמשים בה. תוספים עוצמתיים כגון אלמנטור, DIVI, WP Bakery ואחרים הופכים את האפשרות לבנות אתר ללא חברה לבניית אתרים לאפשרות של ממש. 

אז כן, ניתן לבנות אתר ללא מעורבות של חברות מקצועיות. אז מה עושים? זה כדאי?

התשובה – ברוב המקרים לא. בואו ננסה להבין למה.

יתרונות של עבודה עם חברות בניית אתרים מקצועיות

בניית אתרים היא תהליך הדורש ידע רב. כי נכון, אפשר לפתוח חשבון בחברת אחסון, בקליק להתקין את וורדפרס, לאחר מכן להתקין תוסף שבאמצעותו ניתן לבנות עמודים ולהתחיל. אבל רק להיות מסוגל לבצע את הפעולה זה לא אומר שתוכל לעשות עבודה טובה באמת. כדי לעשות עבודה טובה בבניית אתר, עלייך להחזיק לפחות בהבנה בסיסית במושגים של אופטימיזציה, עיצוב, UX ו-UI. לבנות עמוד זה פשוט, אך לבנות עמוד שיניב תוצאות זה כבר מורכב מאוד. 

בדרך כלל סיבה לבניית אתרים היא משיכת גולשים (לקוחות פוטנציאליים) והמרתם לפניות או מכירות. זה מדע, ויש אינסוף דברים שצריך לקחת בחשבון. החל מאופטימיזציה טכנית – מקישור בעמוד (כתובתו), מטא תגים, עיצוב נכון, מזמין ומוביל את הגולש לתוצאה הרצויה, שילוב נכון של צבעים ועוד.

לכן עבודה עם חברת בניית אתרים מקצועית היא מומלצת מאוד לכל מי שמעוניין לא סתם להעמיד איזושהי חזות אינטרנטית לעסקיו, אלא ממש רוצה להשיג תוצאות ובמהירות האפשרית. בלי הידע המקצועי הדבר פשוט אינו אפשרי.

כיצד מוצאים חברת בניית אתרים מומלצת?

כמובן, אם יש לכם מכרים, חברים או קרובים שכבר בנו את אתרם אצל מישהו והם מרוצים, אתם בדרך כלל תפנו אליהם ותעבדו מול מי שהם המליצו עליו, במידה הפרויקט שלכם מתאים לפרופיל של החברה המומלצת. אבל מה קורה אם אתם אינכם יודעים למי לפנות? ככלל, חברות פיתוח מומלצות מוצאים היום כמו כמעט כל דבר אחר – על ידי חיפוש באינטרנט.

כשתחפשו חברות פיתוח באינטרנט, אתם תתקלו בתוצאות חיפוש אורגניות ופרסום ממומן. כדאי לשים לב לכל החברות, לא משנה אם הן מקודמות אורגנית או מתפרסמות תמורת תשלום.

טיפים לבחירת חברות בניית אתרים רציניות

חברה טובה נמדדת במקצועיותה, לא בגודלה. אז כדאי פחות להתייחס לסופרלטיבים כגון ״אנחנו חברת בניית אתרים הגדולה בישראל״ או הצהרות אחרות בסגנון הזה. כדאי לשים לב לדברים אחרים לגמרי, והנה עיקרם.

האתר צריך להיות נוח לגלישה.

 הם מציעים לבנות לכם את אתרכם, האתר הראשון שייצג את הפורטפוליו שלהם הוא האתר אותו אתם רואים. תוודאו שהכל נראה לכם נוח, קריא ונגיש.

אל תתנו לאנימציות אינסופיות ומרשימות להוליך אתכם שולל.

הם לא בהכרח מעידות על מקצועיות, לעיתים קרובות יותר אלו ניסיונות להרשים שפוגעות בחוויית הגלישה, מאטות את טעינת האתר ולעיתים אינן נצפות בכלל במובייל – ומובייל זה הכי חשוב, כבר מעל 80 אחוז הגולשים באתרכם יגיעו אליו דרך המכשיר הנייד.

שירותים מגוונים

תתמקדו באלו שמציעים בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום ממומן ותחזוקת אתרים. למה? כי הם מקצועיים בכל התחומים האלו ולכן ידאגו שהאתר שלכם יהיה מותאם ומאופטם. תחזוקת אתרים זה גם שירות מאוד יעיל – חברה שבנתה לכם את האתר תוכל בהמשך גם לתת לכם שירות, זה נוח ונכון.

מחירון לבניית אתרים

כדאי מאוד לפנות לאלו שמפרסמים את המחירון לבניית אתרים ושירותים אחרים שהם מעניקים. כי מי שלא עושה זאת בדרך כלל יקר מדי, עם אנשי מכירות שלא יניחו לכם ולא יהיו מוכנים לקבל ״לא״ כתשובה לגיטימית. ומי שכן מפרסם את המחירון, בדרך כלל מייצג מחיר בניית אתר הוגן עם תמורה מצוינת ורוצה שתדעו זאת עוד לפני שפניתם. שקיפות חשובה לשני הצדדים. כמובן מה שניתן להציג כמחירון בניית אתרים אילו מחירי חבילה, ויש מצבים בהם צריך לתת הצעה אישית מותאמת. אבל את הנושא הזה ניתן יהיה לברר במעמד שיחה עם נציג החברה. אצל חברות מנוסות ברוב המקרים אחת החבילות שהם יציעו תתאים לכם.

מיקום גאוגרפי

אל תתייחסו למיקום הגיאוגרפי של החברה. רואים הרבה גולשים שמחפשים ״חברת בניית אתרים בתל אביב״, ״חברות בניית אתרים בצפון״. הסיבה מובנת, מצד אחד, והרצון לשבת לכוס קפה הוא טבעי ואפילו מאוד ישראלי. אבל בעת מודרנית זו תוכלו למצוא חברות שיווק ובניית אתרים מצוינות מחוץ לאזור מגוריכם, אולי אפילו בחו״ל. חברות, שעובדיהן יהיו זמינים לכם בטלפון ותוכנות מסרים בכל עת ואפילו לא תרגישו את המרחק. 

פורטפוליו

אז ראשית, צריך לתת סיכוי גם לחברות הצעירות )) אבל גם חברות פיתוח ובניית אתרים פחות מנוסות צריכות להציג פורטפוליו כלשהו, על מנת שתוכלו להתרשם מהאתרים שהם עצבו ובנו. חשוב.

אלו עיקרי הדברים. שלב הבא – משא ומתן

כיצד מקבלים את ההצעה המתאימה ביותר ובוחרים חברת בניית אתרים אופטימלית?

עכשיו כשפניתם, חוזר אליכם נציג. איך שהוא יתקשר אתכם זו אינדיקציה טובה למה שאפשר לצפות בהמשך התהליך.

  • אדיבות ונימוס. נציג החברה שיוצר איתם קשר הוא הפנים של החברה מולה תעבדו. הוא צריך להיות אדיב, סבלני ושירותי. תהיינה לכם המון שאלות, הוא צריך לענות על כולן.
  • מקצועיות. הנציג צריך לדעת לענות על השאלות שלכם במקצועיות, כי אם הנציג לא מקצועי, זה מצביע על זלזול של החברה בלקוחותיה. לא מבקשים ממי שאינו מבין עניין למכור את השירות ללקוחות.

הצעת מחיר

תמיד תדרשו לקבל הצעת מחיר כתובה על נייר רשמי של החברה. מומלץ גם לחתום על ההצעה וקבל העתק (סרוק) עם חתימה של נציג החברה. למה חשוב לשים לב:

  • המחיר בהצעה צריך להיות סופי. שלב הבירור נועד לבירור צרכים, חברת בניית אתרים מקצועית בשלב הצעת המחיר כבר מודעת לצרכיכם ויכולה לתת מחיר ברור.
  • הכתוב בהצעה צריך להתאים למה שסיכמתם בעת שיחה.
  • תבדקו את האותיות הקטנות. לא כל דבר שנראה לכם ברור מאליו הוא בהכרח כזה גם מבחינת חברת הפיתוח.
  • תוודאו שההצעה הותאמה לצרכים שלכם. נכון, אם רכשתם חבילה, רוב הסיכויים שההצעה תהיה ״תבניתית״, אבל אם תראו מלל בסגנון ״קטגוריה בגדים – דגמים חדשים״, ואתם בונים אתר מכירות של נרתיקים למכשירים ניידים, זה אומר שלא התעמקו בצרכים שלכם כמו שצריך וזלזלו כבר בשלב ההצעה. הצעה מותאמת אישית מראה יחס ללקוח עכשיו ובהמשך.
  • דברים שצריכים להיות כלולים במחיר: אופטימיזציה פנימית (On Page SEO), נגישות (זוהי דרישת המחוקק) והזנת תוכן (לא כתיבה, רק הזנה). למה? כי אתר לא מאופטם אינו אתר איכותי ולדרוש על זה כסף נוסף זה לא לגיטימי, נגישות היא דרישה בסיסית של החוק הישראלי לכן גם זה צריך להיות חלק מחבילת מינימום. 
  • הדרכה ללא תשלום. אחרי סיום בניית אתר החברה צריכה ללמד אתכם להשתמש בו. זה גם צריך להתבצע ללא תשלום נוסף ועל הספק לציין זאת בהצעה.
  • תוודאו שלא כובלים אתכם לתשלום חודשי כלשהו, אם לא סוכם על כך מראש והסכמתם.
  • תקופת אחריות על תקינותו הטכנית של האתר צריכה להיות מצוינת ולהיות לא פחות מ-6 חודשים מרגע סיום העבודות. לחברת פיתוח ובניית אתרים שבטוחה במקצועיותה אין כל בעיה להתחייב ל-12 חודשים, וממליץ לכם לחתור לתקופה זו.
  • התקנה והגדרה של גוגל אנליטיקס והרשמה לקונסולת החיפוש של גוגל צריכים להיות גם כלולים, כי לפחות על פי תפיסתי, בלי זה העבודה על האתר אינה גמורה.

כיצד מתנהלים מול חברת פיתוח בעת בניית האתר?

אז אחרי שכבר בחרתם ספק, שילמתם מקדמה והתחלתם לעבוד, אני ממליץ לכם לסכם מול איש הקשר שלכם בחברה על שלבים של בניית אתר, כאשר בסיומו של כל שלב מדברים בקצרה, מחליטים כיצד מתקדמים ועוברים לשלב הבא. 

פרויקט טיפוסי מורכב מהשלבים הבאים:

1. מילוי בריף (מסמך אפיון) מפורט

יכול להיות שכבר ביצעתם את זה בשלב המו״מ. אתם עונים על שאלות בנוגע לעסק שלכם ותוכניות שיווק עתידיות, מציינים אתרים שאוהבים ולא אוהבים ולמה ונותנים תשובות על שאלות רבות נוספות. תשובות מפורטות וטובות תעזורנה לחברת פיתוח אתרים להבין טוב יותר מה האתר שצריכים לבנות. אם יש לכם כבר לוגו ו-CI באופן כללי, זה הזמן לספק אותם לחברת פיתוח. אם לא, אז זה הזמן לעשות.

2. עיצוב של העמוד הראשי

העמוד הראשי, אותו נהוג היום לעצב כעמוד נחיתה, זה הדבר הראשון אותו בונים\מעצבים. היתרון בבנייתו כעמוד נחיתה הוא לא רק עניין של נוחות או יופי – זה מאפשר לכם מיד בסיום העבודות על האתר להתחיל קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק ו\או בגוגל. אל תתפלאו אם חברת הפיתוח תבקש מכם בשלב זה טקסטים לעמוד זה (אם לא סוכם שהיא זו שכותבת אותם). זה לא חובה, אבל עוזר לקלוע טוב יותר עם העיצוב.

3. עיצוב העמודים הפנימיים

עיצבתם את העמוד הראשי? ברכות. עכשיו מתקדמים לעמודים פנימיים ומייצרים את עיצובים של ״עלינו״, ״שירותים שלנו״, בלוג, עמודי הבלוג, עמוד צור קשר, עמודים של קטגוריות ומוצרים אם מדובר בחנות אונליין ועוד.

4. פיתוח של האתר

בתום שלב העיצוב, אחרי שהעיצוב מוסכם עליכם, החברה נכנסת לשלב הפיתוח. בעיקרון, כעת רק נותר לכם לחכות עד שהפיתוח מסתיים. אחרי סיומו שחברה תציג לכם את התוצאה. ניתן יהיה לעשות שינויים ושיפורים קלים, אם יהיה צורך בכך. ואז החברה תבצע QA, אופטימיזציה והזנת טקסטים שתספקו או, לחלופין, שהיא תייצר אם זה הסיכום.

לאתר סיום הפיתוח החברה תעביר את האתר לחברת אחסון על פי בחירתכם (אל תהססו לבקש עזרה בבחירה של חברת האחסון, חברת פיתוח אתרים תמיד תדע להמליץ לכם על אפשרויות טובות), תבצע סבב אופטימיזציה נוסף ואחרי תשלום סופי, אתם מוכנים לצאת לדרך! כמובן שאם אתרכם החדש נבנה על פלטפורמה כמו וויקס או שופיפיי, אז אין את שלב ההעברה כי פלטפורמות אלו משמשות גם כאחסון עבור אתרים שנבנו עליהן. למעשה, אין אפילו דרך לעבור גם אם רוצים. אבל על זה נדבר בהזדמנות אחרת.

כמה מילים לסיכום

בכתבה זו נגענו בנושאים מגוונים כגון: מהי חברת בניית אתרים, כיצד בוחרים אחת וכיצד מתנהלים מולה במהלך המשא ומתן ובעת בניית האתר. אם יש לכם שאלות או שאתם מרגישים שמשהו חסר, תכתבו לי ואשמח להרחיב את הכתבה עם מידע נוסף.

ואם אתם מחפשים חברת שיווק, בניה ותחזוקת אתרים טובה ואמינה – אנחנו אחת כזאת ומוכנים בכל עת להציע לכם את שירותנו.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.