Skip to main content

מבוא

רוב העסקים שבונים לעצמם אתר עושים זאת לא רק בשביל שתהיה להם נוכחות אינטרנטית שתשמש ככרטיס ביקור דיגיטלי. רובנו בונים אתרים על מנת למשוך לקוחות חדשים ולפתח את העסק. ישנן שתי שיטות עיקריות לקידום אתרים באינטרנט – קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. מה הן ומה ההבדלים ביניהן – לשאלות האלו אשיב במאמר זה. אנחנו נתייחס בדוגמאות לקידום אתרים בגוגל, אבל העקרונות הכלליים הם נכונים לרוב מנועי החיפוש.

קידום אתרים ממומן

זוהי בחירה קלה, אינטואיטיבית כמעט של כל בעל עסק. כשסיימנו עם בניית האתר, עלינו כמובן להסתער על המשימה העיקרית – איתור הלקוחות. הדרך הכי פשוטה ומהירה היא קידום ממומן.

מה זה קידום אתרים ממומן?

שיווק במנועי החיפוש, Pay Per Click או בקיצור PPC – אלו שמות נרדפים לקידום אתרים ממומן. למרות שהמושג התיישן, אני באופן אישי עדיין קורא לו PPC. קצר ולעניין. אז מה זה בכלל? 

קידום אתרים ממומן הוא אסטרטגיה שיווקית שמטרתה השגת נראות מקסימלית של האתר בתוצאות החיפוש, אשר מסתמכת במערכות פרסום לשם השגת המטרה.

למעשה, אנחנו משתמשים במערכת פרסום שפותחה על ידי המפתח של מנוע חיפוש עצמו (גוגל, בינג, ביידו, יאנדקס ואחרים) על מנת להשיג יתרון תחרותי ״לא הוגן״ – באמצעות שיטה זו וכמובן תמורת תשלום נאה, נוכל למקם את עצמנו במקומות הכי בולטים בתוצאות החיפוש ובכך להשיג טראפיק, המרות ומכירות מיד אחרי שהאתר עולה לאוויר.

בואו ננסה להבין איך זה נראה.

צילום מסך גוגל ישראל המציג תוצאות חיפוש של קידום אתרים ישראל. ישנו סימון של תוצאות קידום ממומנות ואורגניות

כפי שאתם יכולים לראות, תוצאות חיפוש ממומנות זה הדבר הראשון שרואים אחרי שמזינים את שאילתת החיפוש בגוגל. זה נותן לכם סיכוי אמיתי להשיג לקוחות מהיום הראשון שהעסק שלכם קיים.

מדהים וקל, נכון? מדהים כן, קל – ממש לא.

בואו נרד קצת לפרטים.

מערכות פרסום

לצורך הדיון אנחנו ניקח את מערכת הפרסום בה תתקלו בסבירות גבוהה יותר – גוגל אדס. עד לא מזמן שמה היה גוגל אדוורדס, אך הוא השתנה ודווקא לזה רובנו התרגלנו בקלות יחסית. 

גוגל אדס מאפשר לנו, כאמור, להשיג את החשיפה המיוחלת מול לקוחותינו הפוטנציאליים במספר מקומות שונים.

  1. קמפיינים במנוע חיפוש גוגל עצמו. כפי שראינו מקודם, מדובר במודעות טקסט המופיעות מעל ומתחת לתוצאות החיפוש. הותיקים ביננו עוד זוכרים את התקופה שהמודעות הופיעו גם מימין או משמאל לתוצאות החיפוש (תלוי באיזו שפה מגדירים את הממשק), אבל הגוגל גילו שמודעות צדדיות סתם מעמיסות ולא באמת תורמות לא לגולש ולא למפרסם. הם החליטו להסיר את האפשרות הזאת כליל, ולי דווקא חבל, אני הייתי משיג החזר השקעה (ROI) מצוין עם המודעות האלו. אך הן הוסרו, וגוגל הגדיל בהדרגה את כמות המקומות למודעות מעל תוצאות החיפוש ובכך דחקה את התוצאות האורגניות יותר למטה, לעיתים מחוץ לטווח הראיה הראשוני אחרי טעינת תוצאות החיפוש. זה מה שהופך את מודעות החיפוש ליעילות במיוחד.
  2. קמפיינים ברשת חיפוש אצל שותפים של גוגל. אופציה זו זמינה רק כהרחבה של קמפיינים במנוע חיפוש גוגל עצמו. מי הם השותפים, אשר אצלם גוגל עשויה להציג את הפרסומות? מדובר במנועי חיפוש כמו ask.com, lycos.com וכמה אחרים שמשתמשים ביכולתיו של גוגל על מנת להציג תוצאות. כמו כן, ייתכן והמודעות תוצגנה גם באמזון ועוד כמה פורטלים גדולים, מכיוון שהם שותפים של גוגל. מוצרים של גוגל כגון גוגל שופינג ותמונות של גוגל גם הם נכללים ברשימה. 
  3. רשת המדיה של גוגל היא גם דרך מצוינת להשיג לקוחות פוטנציאליים. מהי בעצם רשת המדיה? מדובר באתרים שלא נמצאים בבעלותה של חברת גוגל לרוב, אלא הם אתרי תוכן מכל מני סוגים שמציגים פרסומות של גוגל כדרך מונטיזציה של אתרם. למשל, אם יש לכם בלוג בנושא בנקאות ואתם נרשמים לגוגל אדסנס (כך נקרא שירות מונטיזציה של גוגל בשביל בעלי האתרים), אז גוגל יציג לגולשים שלכם מודעות של בנקים ושירותים פיננסיים אחרים, מכיוון שיש סיכוי טוב שהמודעה תקלע לצורך של הגולש שלכם, תגרור לחיצה על המודעה והמרה אצל המפרסם. כמובן שאני מפשט כאן מאוד, כי גוגל כבר מזמן לא מסתכל רק על מה הגולש קורא, אלא גם מי הוא, מה הוא, היסטוריה שלו ועוד המון מאפיינים אחרים בשביל לקבוע איזו פרסומת להציג. אבל העיקרון הוא כזה – בעת צריכת תוכן תחשפו לפרסומות, וזוהי רשת המדיה (Display Network). המודעות יכולות להיות מכל מני פורמטים, לא רק טקסט, שזה הופך את העסק לעוד יותר מעניין. כמובן שלגוגל יש נכסי ענק של עצמה שגם הם חלק מרשת המדיה – יוטיוב ו-ג׳ימייל. גם פרסומות שתראו באפליקציות לעיתים קרובות מקורן מקמפיינים ברשת המדיה של גוגל.

אלו בקצרה, המקומות אליהם תוכלו להגיע באמצעות שימוש בפלטפורמת הפרסום של גוגל ״גוגל אדס״. על סוגי הקמפיינים השונים, יתרונותיהם וחסרונותיהם ניגע בכתבה נפרדת וממוקדת.

נשמע פשוט, הסיפור הזה של קידום אתרים ממומן. איך מתחילים?

כפי שכבר אמרתי מקודם, זה רק נשמע קל. פרסום ממומן זה עולם שלם, הדורש מקצועיות רבה, הרבה סבלנות ויכולות ניתוח וירידה לפרטים. בואו נדבר על השלבים, שיובילו אותנו לניהול קמפיין מוצלח.

אחרי שאנחנו נרשמים למערכת, אנחנו יכולים לפתוח בקמפיינים פרסומיים מסוגים שונים, אשר יאפשרו לנו לקבל את החשיפה המיוחלת. אנחנו נוכל להציג ללקוחותינו הפוטנציאליים מודעות טקסט, מודעות גרפיות (באנרים), מודעות וידאו ועוד. אנחנו נוכל להשתמש ביכולות בינה מלאכותית וביג דאטה של גוגל על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה שלנו. אנחנו יכולים לנצל את היכולות של גוגל ו״להגיד״ לו מה מעניין אותנו יותר – יותר קליקים על המודעה או יותר המרות (לידים, מכירות וכו׳).  

  1. החלטה אסטרטגית – מה מפרסמים? אתם כנראה מציעים מגוון של שירותים, במה נמקד הקמפיין? חשוב מאוד. אם התקציב שלכם מוגבל, תחשבו טוב במה תתמקדו בפרסום שלכם. אני ממליץ לבחון כמה אפשרויות ולראות איזו מהן מניבה החזר מירבי על ההשקעה. בהמשך תוכלו להתרחב.
  2. אחרי שקיבלנו את ההחלטה, צריך לעשות מחקר מילים. אפשר לעשות אותו ידנית, ואפשר לשלב בתוך התהליך כלים כמו Semrush, Ahrefs ודומיהם על מנת למצוא את המילים המתאימות המשמשות את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בעת חיפוש.
  3. הגיע הזמן לבנות את עמוד הנחיתה (בהנחה וזה נדרש לסוג הקמפיין בו בחרתם). אם העמוד הראשי של האתר שלכם לא מתאים למשימה בגלל השירות שבחרתם לפרסם, צריך לבנות עמוד ייעודי. העמוד צריך להתמקד בשירות, יתרונותיכם יחסית למתחרים ובכלל תרומתו החיובית הצפויה של השירות אותו אתם מציעים. זה טוב לשלב חוות דעת של לקוחותיכם לגביכם, מחירון יוסיף לאמינותכם וגם אולי ימנע פניות של אנשים שמחפשים שירות איכותי תמורת גרושים וסתם שיבזבזו לכם את הזמן. צריך שתהיה דרך פשוטה לפנות אליכם, אפילו יותר מאחת: תשלבו בעמוד הנחיתה שלכם טופס פניה, מספר טלפון, ווטסאפ ו\או פייסבוק מסנג׳ר בקליק. תשתדלו שכל מה שהלקוח צריך לדעת על מנת לפנות אליכם ירוכז בעמוד הנחיתה – ככה תוכלו להשיג המרות במחירים סבירים. את המילות מפתח מסעיף 2 לא לשכוח לשלב בעמוד הנחיתה, זה יתרום לציון האיכות שגוגל יתן לו (כן, אתם נמדדים בכל שלב על ידי האלגוריתמים של גוגל). מה זה הציונים האלה? ראו הסעיף הבא.
  4. הגיע הזמן לבנות את הקמפיין. יש נכון להיום 11 סוגים שונים של קמפיינים בגוגל אדס. לא נפרט במאמר זה לגבי כל אחד ואחד, את זה אעשה במאמר נפרד. תבחרו את הקמפיין המתאים, תייצרו את כל מה שצריך עבורו, בין אם זה מודעות טקסט, באנרים, וידאו או כל דבר אחר. תגדירו את הקהל, תזינו את מילות המפתח. לא לשכוח להגדיר ולחבר את גוגל אנליטיקס וקונסולת החיפוש של גוגל. חשוב מאוד להגדיר המרות בגוגל אדס ובגוגל אנליטיקס – עליכם לדעת לאמוד את מידת ההצלחה של הקמפיין וגם האלגוריתמים של גוגל חייבים לקבל מידע זה על מנת שיוכלו להתאים את עצמם ולהשתפר או לתת לכם המלצות לגבי איך אתם יכולים לשפר את הקמפיין שהקמתם.

זהו, הוספתם אמצעי תשלום ואחרי מודרציה של המודעות אתם יכולים לצאת לדרך. יש לבדוק את הביצועים של הקמפיין פעם ביום לפחות, בימים הראשונים אפילו יותר מזה כדי לדעת להגיב בזמן אמת אם מבחינים בבעיות שעלולות לצוץ. 

יש לזכור, שגוגל אדס בודקים את ההתאמה של המודעה ועמוד הנחיתה שלכם למילת המפתח בה אתם משתמשים לפרסום. אם האלגוריתם של גוגל חושב שיש בעיית התאמה, הוא מוריד את ציון האיכות של מילת המפתח. אם יש מילת מפתח מסומנת כלא איכותית, תשקלו להפריד אותה לקבוצת מודעות אחרת כדי לנסות שם ליצור תנאים שיובילו להגדרתה כאיכותית או תעצרו את השימוש בה לגמרי, כי מידת ההצלחה של הקמפיין תלויה בציוני איכות וישנה תלות הדדית בין ביצועים לציוני האיכות האלו. קמפיין לא איכותי לא יניב המרות כמעט ומה שהוא כן יביא, יהיה יקר מדי.

יתרונות של קידום אתרים ממומן בטבלה

יתרונות חסרונות
אפשרות להגיע מיידית לקהל הלקוחות הפוטנציאליים ניהול קמפיין זה הרבה זמן ומאמץ.
קיים סוג קמפיין למתחילים עם מינימום הגדרות תוצאות מעולות ושימורן דורשים ידע מקצועי וניסיון
תוצאות ניתנות לחיזוי מראש
אפשרויות טרגוט מתקדמות ומדויקות
שליטה מוחלטת בתקציב

 

קידום אתרים אורגני

מבין שלל הערוצים והשיטות המאפשרים לקדם את העסק באינטרנט, קידום אתרים אורגני זוכה בדרך כלל להכי מעט התייחסות בתחילת הדרך ובדרך כלל, זה גורם להרבה מפח נפש לבעלי העסקים בהמשך. 

גם אני לא הייתי יוצא מן הכלל – כשפתחתי את העסק הראשון שלי ב-2007, לא השקעתי בקידום אתרים SEO בשנה הראשונה. התחלתי לעשות זאת רק אחרי, כשהבנתי שעשיתי טעות בלתי נסלחת. לו הייתי משקיע בקידום אורגני מהיום הראשון, כעבור שנה כבר הייתי עם הרבה טראפיק ולקוחות שמאוד יקר או אפילו בלתי אפשרי להשיג בדרכים אחרות. 

אז מה זה קידום אתרים אורגני? 

קידום אתרים אורגני זה אוסף של פעולות, אשר מטרתן להגדיל את החשיפה של האתר על ידי הופעתו במקומות הראשונים של תוצאות חיפוש אורגניות (לא ממומנות) של מנועי החיפוש

הבנתי שלא הבנתי. איך עושים קידום אתרים אורגני?

הגדרה ברורה, אבל כמובן דורשת פירוט. אני סבור שקידום אורגני מורכב מ-3 תחומים עיקריים, שאם תעסקו בשיפור ופיתוח שלהם ותעשו זאת נכון – אין שום דבר שיכול לעצור אתכם. והנה הם כאן לפניכם, לפי סדר חשיבותם בעיניי.

יצירת תוכן

זה הדבר הכי חשוב. אין, פשוט אין דרך אחרת להתקדם היום במנועי החיפוש פרט ללייצר תוכן איכותי, אמין, מועיל. אתר ללא תוכן זה אתר שלא ניתן לקדמו, נקודה. זו הסיבה, למשל, למה לקוחות שרוצים לחסוך ובונים אתר בעל עמוד אחד (עמוד נחיתה, למעשה) לא יכולים לבנות על שום SEO בשום שלב. אתר בעל עמוד אחד אינו יכול להציע כמעט אף תשובה איכותית לאף שאלה של המשתמש, ולכן 

אתרים בעלי עמוד אחד אינם מתאימים לקידום אורגני

מוזמנים לבדוק אותי – תזינו שאילתה כלשהי למנוע חיפוש ותבדקו, כמה עמודי נחיתה יש ב-10 תוצאות הראשונות. 20 תוצאות. חמישים תוצאות ראשונות! ראיתם שאין? בדיוק על זה אני מדבר.

יצירת תוכן זה עניין מורכב. מעבר לכתיבה עצמה שיכולה להיות עסק ארוך ולא פשוט, יש לגשת לזה בצורה כמעט מדעית. למשל, צריך לבחור בקפידה את הנושאים לכתיבה ולהקפיד גם על מבנה מסוים של המאמר, ולא נשכח גם שיש לדעת לזרוע מילות מפתח בטקסט בצורה נכונה ושקולה. איך עושים זאת?

בקצרה:

  1. עושים מחקר מילים בנושא עליו תרצו לכתוב
  2. את מילות המפתח יש לנקות מזבל. למה אני קורא זבל? מילים וביטויים המשמשים אנשים בחיפוש לעיתים רחוקות מדי. עד כדי כך שזה אפילו לא מדיד. ולא, 10 פעמים בחודש זה לא מילה שהיא זבל )
  3. כעת יש לחלק את מילות המפתח למקבצים, שזה אומר – מילים בעלות מכנה משותף, מבחינת סמנטיקה ו\או משמעות. כל מקבץ כזה הוא נושא לכתבה נפרדת.

מומלץ להשתמש בכלים מקצועיים כגון Semrush לאורך כל הדרך. כלי כזה יכול לעזור לכם גם לחקור את הנושא ולמצוא את המילים, גם לעבד את כל המידע שמצאתם להבנה ברורה לגבי הטקסט אותו תכתבו, גם לייצר יומן עורך לניהול נכון של תהליך יצירת תוכן וגם בסוף לעקוב אחרי ביצועי כתבה שכתבתם.

אופטימיזציה פנימית

שלב הבא הוא אופטימיזציה פנימית של אתרכם. האתר צריך להיות מאופטם גם מבחינת הגולש וגם מבחינת מנועי החיפוש, אשר מבחינתם אתרכם כל הזמן עומד למבחן ועליו להצטיין בו כל פעם, אם אתם רוצים להתקדם ולזכות במקומות הגבוהים הנכספים. אך בואו נרחיב קצת לגבי מה זה אומר בפועל.

העשרת התוכן

כתבתם את המילים, זה אחלה. עכשיו זה הזמן להוסיף תמונות, וידאו, טבלאות, רשימות ממוספרות ורגילות, איורים, אייקונים, ציטוטים, הדגשת חלקים מסוימים של טקסט ועוד. לא להגזים, אבל ככל שהטקסט שלכם יראה טוב יותר – כך גדלים הסיכויים שלהם למשוך טראפיק ממנועי החיפוש.

מהירות טעינה

על האתר להיות מהיר. השרת צריך להגיב מהר ולשלוח את התוכן של האתר במהירות האפשרית לדפדפן של הגולש. אתרים שלא נטענים תוך 3 שניות זוכים להרבה פחות אהדה ממנועי החיפוש מאשר אתרים זריזים. גם גולשים לא אוהבים אתרים איטיים – תחשבו אתם כמה זמן תהיו מוכנים להמתין בין טעינת עמוד אחד למשנהו. לא הרבה, לא חסר אלטרנטיבות מהירות יותר, נכון? 

איכות הקוד

אתר עם קוד כתוב נכון לפי הסטנדרטים של HTML5, ללא שגיאות קוד, שימוש נכון בכותרות (H1-H6) ושמירה על ההיררכיה הנכונה, ללא טעינה של ג'אווה סקריפט ו-CSS שלא משתמשים בהם. חשוב להימנע התופעה שנקראת CLS, ראשי תיבות של cumulative layout shift. אפשר לתרגם את המושג כ״שינוי תצורה מצטבר״. מה שמסתתר מאחורי המילים המפוארות זה תופעה באמת קצת מציקה – כשהעמוד נטען, ככל שמופיעים עוד ועוד חלקים ממנו, אובייקטים מסוימים שכבר נטענו פתאום משנים צורה, גודל או מיקום. גוגל בשנים האחרונות מגדיר את התופעה כשלילית ולכן חשוב להימנע ממנה.

איך נמנעים? בונים את האתר כך, שהיא לא תתרחש. ואם היא כבר ישנה, אז צריך לעשות אופטימיזציה על מנת להעלים אותה או לצמצם אותה במידת האפשר. לשם כך אפשר להיעזר בשירותי מפתח ו\או פלאגינים יעודיים שיכולים לעזור.

מטא תגים

מטא תגים הם קטעי HTML שמשמשים בעיקר את מנועי החיפוש ולא את הגולשים. לא נרחיב כאן, אך מאוד חשוב שהם יהיו, לא יהיו ריקים, יכילו מילות מפתח עיקריות וקחו עצה חשובה:

מטא תג Title וכותרת ראשית H1 צריכים להיות שונים אחד מהשני. אחרת אתם מבזבזים הזדמנות לאופטימיזציה, וחשוב לזכור שיש כמות מוגבלת של פעולות אופטימיזציה שיש להן חשיבות כה רבה ואפילו מכרעת כמו לעבודה עם 2 האלמנטים האלה.

מה גם, שיש לנו שליטה מוחלטת עליהם. לא ננצל?

אופטימיזציה של תמונות ותגים ALT

לפני שאתם מעלים תמונה לאתר תקטינו אותה – גם שלא תהיה בעלת רזולוציה גדולה מדי, וגם שלא תהיה כבדה מדי מבחינת משקל. את משקלן של תמונות ניתן להקטין ללא פגיעה מורגשת באיכותן באמצעות אתרים כגון tinypng.com. כשפנדה נראה שמח, תהיו שמחים גם אתם. בנוסף, יש להוסיף טקסטים לכל תמונה בתג ALT – הוא מיועד לאנשים בעלי מוגבלויות שלא יכולים לראות את התמונה, אבל עדיין רוצים להבין מה היא מייצגת כי זה חלק מחווית הקריאה של הטקסט שלכם. יש גם אנשים שמעדיפים להשתמש באתרים ללא תמונות, מתוך בחירה. גם הם יוכלו להפיק תועלת מתג ALT שתמלאו.

הדרך הנכונה למלא את התג הזה היא לא ״זו תמונה של רופא״. לא לא! הדרך הנכונה היא ״תמונה של רופא שמחייך בחום לילדה בה הוא מטפל. היא מחייכת אליו בחזרה״. אתם פטורים מכתיבת תוכן ב-ALT תג רק במקרה בו התמונה היא קישוט בלבד אין לה שום קשר לטקסט. תג ALT חייב להיות בקוד תמיד, גם אם הוא ריק.

קישורים פנימיים

זו לא הנקודה האחרונה, אך במסגרת המאמר זה הדבר האחרון בו ניגע בנושא האופטימיזציה הפנימית. אחת הדרכים להודיע לגוגל על חשיבותם ונושאיהם של עמודים באתר היא קישור פנימי. מה זה אומר? למשל, זהו קישור פנימי למאמר שלי על חברות בניית אתרים. מה זה אומר לגוגל? גוגל מבין מהמילים שנמצאות בקישור (שמם המקצועי הוא ״עוגן הקישור״) שזה כנראה נושא הכתבה, או לפחות חלק חשוב מהנושא. הוא גם מבין שלעמוד עליו אני מצביע יש חשיבות מיוחדת אחרת לא הייתי מצביע עליו. לכן קישורים פנימיים זו דרך מצוינת לקדם עמודים מסוימים של האתר וזאת בקלות בשליטה מלאה על הנעשה.

אנחנו עוד יכולים להמשיך ולהרחיב על הקישורים, מבנה לוגי של האתר, פירורי לחם, תגי קנוניקל ועוד, אך על זה בקרוב תצא סדרת כתבות נפרדת.

בניית קישורים

נושא מאוד חשוב – פרופיל קישורים של האתר. מה שנכלל בפרופיל הקישורים זה אתרים חיצוניים ועמודים שלהם, אשר מכילים קישור לאתר שלכם. למה זה חשוב? כי כמה שגוגל מנסה להשתחרר מהתלות בקישורים חיצוניים באלגוריתמים שלו, הוא לא מצליח לעשות זאת. לא לחלוטין. גוגל זקוק למידע חיצוני על מנת להבין את רמת הסימוכין של התוכן שלכם, פופולריות של האתר, היחס של אחרים לתוכן ולשירות שלכם. לכן עלינו לנצל את העובדה שזה מה שקורה ולבנות לנו פרופיל לינקים איכותי במקצועיות ונקיטת משנה זהירות.

למה צריכים להיות זהירים? כי אם גוגל ״יחליט״ שאנחנו מנסים לעשות מניפולציה על האלגוריתמים שלו, האתר שלנו עלול לחטוף סנקציות שאולי תהיינה בלתי הפיכות. אנחנו לא רוצים את זה, לכן צריך לעשות כאן כל צעד בתבונה. בניית פרופיל קישורים זהו החלק הכי מורכב באופטימיזציה, דורש הכי הרבה כסף, מאמץ וזמן. 

עכשיו השאלה – האם הוא נחוץ בכל המקרים? התשובה היא לא. אם יש לכם סבלנות והרבה, התוכן שלכם יוצא מן הכלל, יש הרבה ממנו, האתר מאופטם, הנישה לא מאוד תחרותית – אתם יכולים להגיע לטופ גם בלי קישורים. כן כן. זה קרה וקורה כל הזמן. אבל רוב הסיכויים שאתם פועלים בנישה עם תחרות, עם יוצרי תוכן מוכשרים שגם להם יש מה להגיד, שגם הם יודעים לעשות אופטימיזציה ולכן כל דבר שתוכלו לעשות על מנת להשיג יתרון תחרותי – עליכם לעשות. על השיטות נרחיב בהמשך.

קידום ממומן או קידום אורגני?

אם יש לכם את האפשרות – אז שניהם. קידום ממומן יביא תוצאות מיידיות, קידום אורגני ישתלם עד מאוד בטווח הבינוני – רחוק. יקח בערך 4 חודשים עד שתתחילו לראות את תוצאותיו, אבל כשתהיו כבר מקודמים, תתנו לעצמכם טפיחה בכתף על ההחלטה הטובה שקיבלתם.

לא יכולים להרשות לעצמכם את שניהם? לא להתייאש. חברת בניית אתרים טובה כבר דאגה שהאתר שלכם יהיה מאופטם. תתעסקו בממומן על מנת להביא עבודה, ותוסיפו תוכן פה ושם כמיטב יכולתכם. כשתגיעו למצב שבו תרצו להתחיל קידום אורגני מקצועי, תהיה להם נקודת התחלה מצוינת!

קידום אתרים מחיר – כמה עולה לעשות קידום אתרים?

מוזמנים לעיין במחירון קידום אתרים ושירותים אחרים של ויינר מדיה – מחירים הוגנים והגיוניים, במיוחד בקרב חברות קידום אתרים מובילות. אם ישנן שאלות, מוזמנים לדבר איתנו!

לסיכום

אני מקווה שהצלחתי להסביר את נושא קידום האתרים, את סוגי הקידומים הקיימים ואת ההבדל בין קידום אתרים ממומן לבין קידום אתרים אורגני. עכשיו כשאתם מבינים את הנושא יותר, אתם בטח שואלים את עצמכם – האם תוכלו לעשות את כל זה לבד? 

אם יצא לכם כבר לקרוא את המאמרים שלי, אז אתם בטח מכירים את תשובתי. התשובה היא – כן. אבל האם תוכלו לעשות את זה טוב כמו מומחה קידום אתרים, האם זה לא יבוא על חשבון העיסוק העיקרי שלכם ועל חשבון העסק שלכם? התשובה היא – בהחלט לא.

יש המון מידע באינטרנט לגבי איך אפשר לעשות את כל זה לבד. אני גם מכין לא מעט מאמרים על זה. מאמרים אלו יעזרו לכם להבין ולאמוד את עבודתו של איש מקצוע, תוכלו לדבר איתו או איתה בגובה העיניים ולשאול את השאלות הנכונות. אבל אני מאוד מאמין שכל אחד צריך לעשות את מה שהוא מיומן בו, וזו הדרך הקצרה והבטוחה ביותר להצלחה.

תוכלו לקבל ייעוץ קידום אתרים חינם אם תפנו דרך הטופס פניה בעמוד ״צור קשר״.

עד המאמר הבא.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות